niedziela, 18 października 2015

Okręg 74

Okręg wyborczy do Senatu nr 74 obejmuje pięć miast - Chorzów, Piekary Śląskie, Rudę Śląską, Siemianowice Śląskie oraz Świętochłowice. Miasta te mimo, iż ze sobą graniczą tworząc zwarty region, toąsa bardzo różnorodne. Siemianowice Śląskie są mi najbliższe, bowiem to właśnie w Siemianowicach przez osiem lat piastowałem funkcję prezydenta miasta, najlepiej znam problemy Siemianowic, także jako mieszkaniec, oczekiwania mieszkańców, jak również znam potencjał miasta opartego na produkcji, przemyśle i śląskim etosie pracy. Równie blisko związany jestem ze Świętochłowicami, gdzie aktualnie pracuję w świętochłowickim MPGK. Górnicza Ruda Śląska jest dla mnie reprezentantem problemów górnictwa na Śląsku, a także podobnie jak Piekary Śląskie kolebką tradycji śląskich. Ewolucja Chorzowa w kierunku miasta nowoczesnego dorównującego metropolii w postaci Katowic to wyróżnik miasta, które do niedawna było miastem huty i stali. Mam nadzieję, iż jako senatorowi uda mi się godnie zadbać o interesy nie tylko miast okręgu wyborczego, ale całego kraju. Pomimo, iż każde z miast ma swoją specyfikę, to Polska jako kraj, jak i mieszkańcy śląskich miast potrzebują wsparcia państwa w swym rozwoju, pozytywnej zmianie. Potrzebna jest stabilizacja i poczucie bezpieczeństwa oraz zaufanie wobec instytucji państwowych, które należy odbudować poprzez dostępne instrumenty prawa i aktywności politycznej. Jednak jako Wasz reprezentant nie zdziałam niczego sam, potrzebuję Waszego wsparcia 25 października i nie tylko!