poniedziałek, 3 września 2012

Niedziela na Bytkowie



Już na etapie planowanie wiedziałem, że rondo na Bytkowie będzie przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Wielokrotnie po jego otwarciu z niego korzystałem, nawet w szczytowych godzinach i trudno było tam doszukać się „korka”, który wcześniej był nieodzownym elementem ówczesnego skrzyżowania.
  

Niemniej jestem mile zaskoczony reakcją osób, które spotkałem w sobotę na Bytkowie. Oczywiście w głównej mierze byli to kierowcy którzy wyrażali pozytywne opinie na temat zachodzących zmian drogowych w naszym mieście. Bardziej „doświadczeni” kierowcy wspominali jeszcze czasy kiedy w Siemianowicach nie było ani jednego ronda, a w ich miejscu istniały skrzyżowania które potrafiły przyprawić o ból głowy kierujących pojazdami. Obecnie mamy za sobą kolejny etap przebudowy trasy Bytków – Michałkowice. W kolejnym roku możecie spodziewać się kolejnym zmian, tym razem w Michałkowicach, gdzie koło kościoła powstanie rondo. Wracając jeszcze na Bytków chciałbym zaznaczyć, iż przybudowie nie uległo samo skrzyżowanie, lecz również spory odcinek nawierzchni drogowej, chodniki oraz parkingi.